MEDITACIJOS MARIJOS SKAUSMŲ TEMA

O. Valienė[Olga Kazlienė]

     Kas mena Kristaus kančią, tas prisimins ir Motinos skausmus. Kaip apmąstant Kristaus kančią mūsų tikslas nėra kentėti Jo skausmus (tai ir neįmanoma), o tik suprasti ir dėkoti už Dievo meilę mums (tuo mes pasiryžtame gyventi Kristui, sekdami Juo, kad Jis savo dieviška šviesa pačiu Savimi perkeistų, patobulintų ir išgražintų mus), taip ir apmąstydami Marijos, Motinos Mergelės, skausmus, stengiamės suprasti Jos dieviškas dorybes, kurios padarė Mariją tobuliausia Dievo valios vykdytoja.

     Jau laikas, jau laikas -
     o šito laiko tik minutė -
     po to juk Amžinybė -
     arba mirtis ledinė.

     Iš tiesų mums jau laikas dvasiškai bręsti ir tobulėti, kas su Dievo pagalba visiškai įmanoma tam, kad įeitume į Dievo džiaugsmą - į Amžinybę. O mes turime tokią viltį, nes esame gyvi pačiu Dievu. Šitai gyvai pajuntame, kai meldžiamės. Kas yra malda? Tai žmogaus sielos pastangos pažinti save ir savo vietą paslaptingoje Dievo kūryboje, malda - tai dvasios atsivėrimas gėriui ir pastangos suprasti ir tobulai vykdyti Dievo valią. Malda mus stiprina nugalint visokį blogį gyvenime, nes ji padeda mums sukoncentruoti proto ir jausmų galias, siekti užsibrėžtų tikslų. O tokia maldingumo praktika, kaip Kryžiaus kelio ėjimas ir Marijos skausmų apmąstymas, žmogaus protui yra didžiausios Išminties pamokos.

Skaityti daugiau: MEDITACIJOS MARIJOS SKAUSMŲ TEMA

TRAKŲ DIEVO MOTINOS ŠVENTOVĖ

MARIJOS GARBINIMAS LIETUVOJE

    1409 m. Vytautas Didysis savo tėviškėje Trakuose pastatydino Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo bažnyčią, kuri išgarsėjo stebuklingu Marijos paveikslu, kaip tradicija sako, padovanotu paties Vytauto. Šį paveikslą Vytautas buvo gavęs dovanų iš Bizantijos imperatoriaus Manuelio II Paleologo (1391-1425) savo krikšto proga. Manoma, kad tai yra tas pats paveikslas, kurį Bizantijos imperatorius Jonas Komnenas (1118-1143), nugalėjęs persus bei hunus ir savo pergales priskyręs Marijos užtarimui, grįždamas į Konstantinopolį, iškilmingai įvežęs į miestą ant sidabrinio triumfo vežimo, traukiamo keturių baltų žirgų.

    Trakų bažnyčioje paveikslas tuoj ėmęs garsėti stebuklais. Vos 40 metų praslinkus, paveikslas jau buvo gausiai apkabinėtas votais, paliktais dėkingų žmonių už gautas malones. Stebuklų garsas plačiai plito ne tik Lietuvos, bet ir gudų, ukrainiečių ir prūsų žemėse. Iš tolimų vietų pradėjo keliauti maldininkų būriai į Trakus, ieškodami sielai ir kūnui sveikatos. O kai kraštą ištikdavo didelės nelaimės - karai, badas, maras - visų akys nukrypdavo į Trakus, imdavo šauktis Dievo Motinos užtarimo, maldauti atitolinti nelaimes. Taip Dievo Motina imta laikyti ypatinga Lietuvos Globėja ir Užtarėja. Kai vyko karas su Maskva dėl Smolensko, 1611 04 12 į Trakus atvyko karalienė Konstancija, lydima jėzuito Skargos, prašyti Marijos globos karaliui Zigmantui Vazai ir išmelsti sėkmės karaliaus žygiui. Ir tikrai, Smolenskas, kurį kariuomenė laikė apgulusi dvejus metus, po trijų mėnesių buvo paimtas.

Skaityti daugiau: TRAKŲ DIEVO MOTINOS ŠVENTOVĖ

DĖL BAŽNYČIOS PADĖTIES IR UŽDAVINIŲ ŠIANDIENINIŲ PERMAINŲ AKIVAIZDOJE

TAU, ŽMONIŲ IR TAUTŲ MOTINA,
pavedame visą žmoniją su jos vargais ir viltimis.
Suteik mums tikros išminties bei šviesos,
vesk laisvės ir teisingumo keliais.
Kreipk visą žmoniją į vienybę ir taiką.
Padaryk, kad visi atrastų Kristų - Kelią, Tiesą ir Gyvenimą!
Padėk mums, Mergele Marija,
gyventi tikėjimu ir pasiekti amžinojo gyvenimo laimę.
O Geroji, o Malonioji, o Mieliausioji
Dievo ir mūsų Motina Marija! Amen.

(Popiežius Jonas Paulius II)

Kard. Vincentas Sladkevičius

    Viltingos permainos ir skaudūs pėdsakai.Kelis dešimtmečius katalikai ir kitų tikėjimų išpažinėjai mūsų krašte buvo išstumti iš viešojo gyvenimo, apriboti bažnyčios sienomis, šventoriaus bei kapinių ribomis. Dabar vykstantys visuomenės gyvenimo pasikeitimai kviečia bei ragina mus - hierarchiją, kunigiją, tikinčiuosius - naujai pažvelgti į savo vietą šiandieninėje Tautos istorijoje. Per kelis mėnesius nukrito daug žodžio varžtų, buvo atšaukta daugelis tabu. Pasirodė, jog nėra tiesa, kad visuomenė bemaž ištisai tapusi ateistiška ir kad krikščioniškosios vertybės jau nebereikalingos.

    Per porą pastarųjų metų kai kurie žymūs įvairių kitų tarybinių tautų kultūros darbuotojai, o per šiuos - ir mūsų šalies žymūs kūrėjai garsiai prabilo apie religinio tikėjimo reikšmę tautos dvasiai, jos moralei. Jau yra viešai pripažinta, kad labai sužalojo mūsų tautos sielą ne tik prievartinė žemės ūkio kolektyvizacija, nepalanki urbanizacija, bet ir beatodairiška ateizacija. Sužalotos žmonių sąžinės, kai jie turėjo kalbėti ne tai, ką manė, ir daryti ne tai, ką sakė; kai turėjo niekinti, kas jų tėvams, o gal ir jiems patiems buvo šventa.

Skaityti daugiau: DĖL BAŽNYČIOS PADĖTIES IR UŽDAVINIŲ ŠIANDIENINIŲ PERMAINŲ AKIVAIZDOJE

ŽVELGIANT Į ATEITĮ

A. Kalnėnas[Antanas Patackas]

Pradžioje buvo Žodis(Jn 1, 1)

     Prieš 77 metus, kai Rusijoje mokslus einančios inteligentijos dauguma nusisukusi nuo savo tėvų tikėjimo garbino svetimus dievus ir, skelbdama liberalizmą bei ateizmą, silpnino Lietuvos žmonių tikėjimą, kartu silpnindama ir lietuvių kovą su rusifikacija, su carų politikos pastangomis nutautinti ir surusinti Lietuvą, Maskvos universiteto teisių fakulteto IV kurso studentui Pranui Dovydaičiui kilo idėja leisti katalikišką laikraštį. Pradžioje prie Kaune leidžiamo Aleksandro Dambrausko (Adomo Jakšto) žurnalo „Draugija“ kaip priedas pradėjo eiti laikraštis „Ateitis“. „Ateities“ atsakomasis redaktorius buvo A. Dambrauskas-Jakštas, o faktiškasis - Pranas Dovydaitis (taip buvo iki 1911-1912 m., nuo 1913 m. „Ateitis“ pradėjo eiti skyrium kaip mėnesinis laikraštis).

      „Ateities“ tikslus ir kryptį Pr. Dovydaitis išdėstė pirmame numeryje, straipsnyje „Trys pamatiniai klausimai“. Jis išreiškė tokias mintis:

     Matome žmogaus tragediją be Dievo, bedvasės kultūros grėsmę. <...> Nenorėdamas nusilenkti prieš Dievą, žmogus „visas susikūprino“ prieš susikurtus stabus, „mados kvailybes ir laiko prietarus". <...> Kadangi tikrą laisvę gali suteikti tik tiesa, „iš dvasiško ir doriško puvimo balos" žmoniją gali išgelbėti tik jos atsinaujinimas Kristuje. Pasilikę Kristaus Bažnyčioje, mes prieš visą pasaulį ištariame: „ Viską atnaujinti Kristuje, tai daugiau negu teoriškai skelbti Kristų, įrodant Jo istoriškumą ir dieviškumą“. Teorijoje galima daug ginčytis ir prie nieko neprieiti. Reikia padaryti Dievo tiesą savo gyvenimo faktu. Kai bus galima su apaštalu tarti, jog ne aš gyvenu, bet manyje gyvena Kristus, tada ir mes patys sau neprieštarausime, ir prieš mūsų Kristų neturės jėgos jokie argumentai. (Cit. iš J. Girniaus veikalo Pranas Dovydaitis. Čikaga. 1975, p. 354).

Skaityti daugiau: ŽVELGIANT Į ATEITĮ

TURINYS NR. 22

Marijos metai

Kard. Vincentas Sladkevičius. Dėl Bažnyčios padėties ir uždavinių
šiandieninių permainų akivaizdoje ...................................... 985

A. Kalnėnas [Antanas Patackas]. Žvelgiant į ateitį ..................... 989

MARIJOS GARBINIMAS LIETUVOJE

Trakų Dievo Motinos šventovė ........................................... 992

O. Valienė [Olga Kazlienė]. Meditacijos Marijos skausmų tema ........... 994

Vynmedžio Šakelė. Švč. Motina prie Sūnaus kryžiaus ..................... 999

[Kun. Romualdas Dulskis]. Gyvenimiškas Švč. Mergelės Marijos garbinimas 1000

KRIKŠČIONIS ŠIUOLAIKINIAME PASAULYJE

Vyskupų Sinodo pranešimas Dievo tautai. (Susirinkimo pėdomis) ......... 1002

GYVENTI TIKĖJIMU

Kard. Alfredas Bengšas. Apie dieviškąją meilės dorybę ................. 1006

KRIKŠČIONYBĖS IŠUGDYTI TAUTIEČIAI Vladas Nasevičius. Žiupsnis prisiminimų
iš kunigo Stanislovo Pupaleigio gyvenimo .............................. 1010

LIETUVIŲ DORINĖ KULTŪRA

A. Kazimieraitis [Aleksandras Žarskus] Rūta ........................... 1015

JAUNŲJŲ KŪRYBA

G. Saulius [ Gintaras Pluščiauskas]. Lietuva .......................... 1027

Statikos prakeikimas .................................................. 1029

Ses. Aistė [Olga Kazlienė]. Bažnyčia .................................. 1030

Virginija [Virginija Juciūnaitė]. Quo vadis?........................... 1030

Atriškit sparnus ...................................................... 1032

Credo ................................................................. 1032

BAŽNYČIA LIETUVOJE IR PASAULYJE ....................................... 1033

PIETA. (Adolfas Viluckis)

Subkategorijos